Nacionalinės „Tūkstantmečio mokyklų“ programos Molėtų švietimo pažangos plano veiklos įsibėgėja

2024-09-12

2024-2025 mokslo metai mūsų mokyklose bus pagrindiniai „Tūkstantmečio mokyklų“ (toliau – TŪM) programos įgyvendinimo metai.  Programa integruoja daug bendrojo ugdymo kaitos lūkesčių: mokinių pasiekimų atotrūkių mažinimą, ugdymo personalizavimą, t.y. ugdymo praktiką, orientuotą į kiekvieno vaiko sėkmę, ypač mokymosi sunkumų patiriančiuosius; nuo institucinio ir pedagoginio uždarumo į atvirumą, dalinimąsi, tinklaveiką ir išorės partnerių dalyvavimą veiklose; įsocialines inovacijas neigiamų veiksnių įtakos minimizavimui; kultūrinio ir STEAM ugdymo stiprinimą; vadybos ir mokyklų kultūros transformaciją, siekiančią mokyklų bendruomenių bendrakūros ir pasidalijimo lyderystės, kokybiškų ugdymo sąlygų kūrimą mokyklose. Rajono švietimo pažangos plane dėmesys koncentruojamas į veikimą kartu kiekvieno mokinio sėkmei, jo individualiems poreikiams, o mūsų rajono mokyklos išryškina savo kaitos prioritetus, labai aiškiai apibrėžtus tikslus ir uždavinius, siektinus kaitos rodiklius.

Primename bendrą mūsų Švietimo pažangos plano paveikslą: privalomos 4 programos veiklų sritys – lyderystė, įtraukusis, kultūrinis ir STEAM ugdymas– išsiskleidžia 1,5 milijono eurų be PVM biudžete. Daugiausia lėšų – 930 tūkst. - mokyklos suplanavo mokymo priemonėms ir įrangai, beveik pusė milijono – mokymams, mokinių veikloms, rangos darbams – per 100 tūkst. eurų. Nuo metų pradžios mokyklos, TŪM koordinatorės ir TŪM darbo grupė jau įgyvendino veiklų už beveik 200 000 eurų. Įvyko lyderystės veikiant, įtraukiojo ugdymo, supervizijų mokymai mokyklų komandoms; palaipsniui perkama visų sričių įranga ir priemonės; baigiami visi numatyti remonto darbai; parengtas virtualus mūsų programos klasteris - internetinė platforma www.moletutum.lt, VU tyrėjai atliko 1-ąjį pedagogų socialinio kapitalo tyrimą ir pateikė mokyklų veiklų tobulinimo rekomendacijas.  Netrukus startuoja STEAM ir kultūrinio ugdymo mokymai ir veiklos.

TŪM programa nėra vienkartinis, tam tikroje laiko atkarpoje įgyvendinamas projektas, vienkartinė investicija ar, kaip dažnai girdime,  „lėšų įsisavinimas“.  Siekdama sukurti šiuolaikiškas kokybiškas ugdymosi sąlygas, programa nukreipta į veiklų tęstinumą. Nors ji formaliai baigsis 2026 m. pavasarį, jos įgyvendinimo rodikliai bus stebimi dar iki 2030 metų.  Taigi turi išaugti naujos idėjos ir veiklos, kurių įgyvendinimas bus tęsiamas. Todėl tvarumas - įveiklinta infrastruktūra, efektyvi tinklaveika ir naujos pedagogų kompetencijos bei patirtys, atvirumas išorės partneriams – yra svarbiausia ir turės skleistis ateities praktikose. Čia jau mokyklų, Švietimo  pagalbos tarnybos ir Kultūros ir švietimo skyriaus veiklos sritys – jie turi perimti darbus ir tęsti gerąsias praktikas.

Paskutinis atnaujinimas: 2024-09-13 15:07:03
Pastebėjai problemą? Pranešk!