Kontrolės ir audito tarnyba

Molėtų rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba

Vilniaus g. 44, 33140 Molėtai

APIE MUS

Molėtų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojai:

Elena Putnienė Džiugita Eismantienė
Kontrolierė, 426 kab.
Tel. +370 383 54768
Mob. +37068690275
El. p. [email protected]

Pareigybės aprašymas
Vyr. specialistė, 426 kab.
Tel. +370 383 54754
Mob. +37066104372
El. p. [email protected]

Pareigybės aprašymas

Darbo užmokestis

Darbo užmokestis neskelbiamas vadovaujantis Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo 22.3 p. nuostatomis.

Nuostatai
Savivaldybės kontrolierių etikos kodeksas 
Molėtų SKAT darbo apmokėjimo sistema

Veikla

Molėtų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Tarnyba) veiklos sritis – išorės auditas ir kontrolė Molėtų rajono savivaldybėje.

Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, prižiūrintis, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas bei patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai. Tarnybos atliekamus auditus sudaro ne tik finansinės, atitikties ir veiklos informacijos vertinimas ir klaidų paieška, bet ir galimų pažeidimų, klaidų prevencija.

Tarnybos veiklos kryptys:

  • Finansinis auditas.
  • Atitikties auditas.
  • Veiklos auditas.
  • Išvados Tarybai.
  • Asmenų prašymų, skundų nagrinėjimas.

Finansinis auditas – audito tipas, kai vertinami audituojamo subjekto metinių (konsoliduotųjų) finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių duomenys ir pareiškiama nepriklausoma auditoriaus nuomonė. Taip pat lėšų ir turto valdymo, naudojimo ir disponavimo jais teisėtumo ir jų naudojimo įstatymų nustatytiems tikslams vertinimas

Atitikties auditas – audito tipas, kai vertinama audituojamo subjekto veiklos atitiktis teisės aktų ir (ar) kitiems reikalavimams ir gali būti pareiškiama nepriklausoma auditoriaus nuomonė.

Veiklos auditas – apibrėžiamas kaip audito tipas, kai vertinama audituojamo subjekto veikla ekonomiškumo, efektyvumo ir rezultatyvumo požiūriu. Auditoriai audituojamam subjektui pateikia rekomendacijas, padedančias tobulinti veiklą (sutaupyti lėšų arba sumažinti išlaidas, gerinti veiklos kokybę, stiprinti valdymo, administracinius ir organizacinius procesus). Veiklos auditas leidžia nustatyti subjektų veiklos problemas anksčiau, negu jos gali paveikti subjekto veiklą, taigi veiklos auditas gali būti ir prevencijos priemonė.

Išvados Tarybai. Tarnyba:

♦ kiekvienais metais iki gegužės 15 dienos parengia ir reglamento nustatyta tvarka pateikia savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;

♦ rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl savivaldybės prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis, garantijų suteikimo kreditoriams už savivaldybės valdomų įmonių prisiimamus įsipareigojimus pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis;

♦ rengia ir savivaldybės tarybai teikia išvadas dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo ir pritarimo galutinėms viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarties sąlygoms, jeigu jos skiriasi nuo sprendime dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo nurodytų partnerystės projekto sąlygų;

♦ rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;

♦ rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl galimybės savivaldybei prisiimti finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtros.

Dokumentai, kuriais vadovaujamasi atliekant auditą

Profesiniai sprendimai ir gairės yra svarbiausi, siekiant užtikrinti viešojo sektoriaus audito patikimumą, kokybę ir profesionalumą Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba vadovaujasi tarptautiniais aukščiausiųjų audito institucijų standartais (TAAIS).

Atliekant finansinį auditą vadovaujamasi Tarptautinės buhalterių federacijos Tarptautinių audito ir užtikrinimo standartų valdybos išleistais (TAS), (https://avnt.lrv.lt/lt/teisine-informacija/teises-aktai/auditas/#TAS).

Valstybės kontrolės parengtais Finansinio, Veiklos, Atitikties ir Informacinių technologijų auditų vadovais.

Auditoriaus atsakomybė atliekant finansinį auditą

Atlikdami auditą pagal tarptautinius audito standartus ir tarptautinius aukščiausiųjų audito institucijų standartus, viso audito metu priimame profesinius sprendimus ir laikomės profesinio skepticizmo principo. Mes taip pat:

  • nustatome ir įvertiname metinių ataskaitų rinkinių reikšmingo iškraipymo dėl apgaulės arba klaidų riziką, suplanuojame ir atliekame procedūras kaip atsaką į tokią riziką ir surenkame pakankamų tinkamų audito įrodymų mūsų nuomonei pagrįsti. Reikšmingo iškraipymo dėl apgaulės neaptikimo rizika yra didesnė nei reikšmingo iškraipymo dėl klaidų neaptikimo rizika, nes apgaule gali būti sukčiavimas, klastojimas, tyčinis praleidimas, klaidingas aiškinimas arba vidaus kontrolių nepaisymas;
  • vertiname su auditu susijusią subjektų vidaus kontrolę, kad galėtume suplanuoti konkrečiomis aplinkybėmis tinkamas audito procedūras, o ne tam, kad galėtume pareikšti nuomonę apie subjekto (subjektų grupės) vidaus kontrolės efektyvumą;
  • vertiname taikomų apskaitos metodų tinkamumą ir apskaitinių vertinimų bei susijusių vadovybės atskleidimų pagrįstumą;
  • vertiname bendrą metinių ataskaitų rinkinių pateikimą, struktūrą ir turinį, įskaitant atskleidimus, ir tai, ar šiose ataskaitose pateikti pagrindžiantys sandoriai ir įvykiai taip, kad atitiktų teisingo pateikimo koncepciją;
  • vertiname lėšų ir turto valdymo, naudojimo ir disponavimo jais teisėtumą ir jų naudojimą įstatymų nustatytiems tikslams, teisės aktų ar kitų dokumentų (sutarčių ir kt.) reikalavimų laikymąsi, atsižvelgiame į galinčias kilti rizikas, susijusias su šių reikalavimų nesilaikymu, suplanuojame ir atliekame procedūras kaip atsaką į tokias rizikas ir surenkame pakankamų tinkamų audito įrodymų mūsų nuomonei pagrįsti.

Atlikdami grupės auditą taip pat surenkame pakankamų tinkamų audito įrodymų apie subjektų finansinę informaciją ar veiklą grupėje, kad galėtume pareikšti nuomonę apie grupės konsoliduotas finansines ir  biudžeto vykdymo ataskaitas. Atsakome už vadovavimą grupės auditui, jo priežiūrą ir atlikimą. Tik mes atsakome už pareikštą mūsų nuomonę apie auditą.

Mes, be visų kitų dalykų, informuojame už valdymą atsakingus asmenis dėl audito apimties ir atlikimo laiko bei reikšmingų audito pastebėjimų, įskaitant svarbius vidaus kontrolės trūkumus, kuriuos nustatome audito metu.

Iš dalykų, apie kuriuos informuojame už valdymą atsakingus asmenis, išskiriame tuos, kurie yra svarbiausi atliekant einamojo laikotarpio finansinį auditą ir kurie laikomi pagrindiniais audito dalykais. Tokius dalykus apibūdiname audito ataskaitoje, jeigu pagal įstatymą arba teisės aktą nedraudžiama viešai atskleisti tokio dalyko arba, jeigu, labai retomis aplinkybėmis, nustatome, kad dalykas neturėtų būti pateikiamas, nes galima pagrįstai tikėtis, jog tokio pateikimo neigiamos pasekmės persvers visuomenės gaunamą naudą.

Audito planavimas

Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, savo veiklos apimtį nustato metiniame veiklos plane. Tarnyba yra nepriklausoma spręsti kokius auditus bei vertinimus atlikti ir tik savivaldybės taryba sprendimu gali pavesti Tarnybai pagal jos kompetenciją atlikti veiklos plane nenumatytą auditą.

Metinis veiklos planas yra sudaromas taip, kad būtų apimtos reikšmingiausios savivaldybės viešojo sektoriaus veiklos sritys, atlikti visi teisės aktais Tarnybai pavesti auditai ir kiti vertinimai. Metinį Tarnybos veiklos planą pristatęs savivaldybės tarybos Kontrolės komitetui ir gavęs jo pritarimą, tvirtina savivaldybės kontrolierius.

Audito rekomendacijos

Siekiant auditų poveikio ir teigiamų pokyčių viešajame sektoriuje, kiekvieno audito metu teikiamos audito rekomendacijas. Rekomendacijos – tai audito rezultatų pagrindu suformuluoti siūlymai, skirti audito metu nustatytoms problemoms išspręsti, siekiant audituojamo subjekto (-ų) veiklos gerinimo ir naudos visuomenei didinimo.

Rekomendacijoms įgyvendinti ir jų įgyvendinimui stebėti kiekvieną kartą yra rengiamas ir su audituojamu subjektu suderinamas rekomendacijų įgyvendinimo planas, esantis audito ataskaitos dalimi. Plane įvardijami rekomendacijų įgyvendinimu siekiami pokyčiai, rekomendacijų ir audituojamo subjekto pasiūlytų rekomendacijų įgyvendinimo priemonių terminai, kita svarbi informacija. Audituotas subjektas rekomendacijų įgyvendinimo plane sutartais terminai informuoja Tarnybą apie rekomendacijų įgyvendinimo rezultatus.

Siekiant stiprinti audito poveikį savivaldybės finansų valdymui ir kontrolės sistemoms bei viešojo valdymo gerinimui audituotose srityse, Tarnyba atlieka nuolatinę rekomendacijų įgyvendinimo stebėseną.

Bendradarbiavimas

Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, įgyvendindama savo funkcijas, bendradarbiauja su Vyriausybės atstovu, Savivaldybės tarybos Kontrolės komitetu, Valstybės kontrole, Centralizuota vidaus audito tarnyba ir kitomis institucijomis.

Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybų interesams atstovauti valstybės institucijose ir Lietuvos savivaldybių asociacijoje įsteigta Lietuvos savivaldybių kontrolierių asociacija (SKA). Asociacijos vardu vyksta SKAT bendradarbiavimas su Seimu, Finansų ministerija, Lietuvos auditorių rūmais – tobulinant auditą ir apskaitą reglamentuojančius teisės aktus, viešojo sektoriaus audito metodikas, dalijantis patirtimi. 

SKA  palaiko ryšius ir su savo partnerėmis užsienio šalyse – kitomis regioninėmis audito institucijomis. Dalyvauja EURORAI veikloje.

VEIKLOS PLANAI

2023 metų veiklos planas

2024 metų veiklos planas

2025 metų veiklos planas

VEIKLOS ATASKAITOS

2021 metų veiklos ataskaita

2022 m. veiklos ataskaita

METINIŲ ATASKAITŲ RINKINIAI

2023 m.

AUDITAI, PATIKRINIMAI, IŠVADOS

2019-2023 Tarybos narių išmokų vertinimas

2022 m. Dėl ilgalaikės paskolos; Dėl partnerystės; Dėl konsoliduotų ataskaitų (išvada) (ataskaita) ;

2023 m. Dėl konsoliduotų ataskaitų (išvada) (ataskaita);  Dėl garantijos ; Dėl ilgalaikės paskolos

2024 m. Dėl ilgalaikės paskolos; Ligoninės audito ataskaitaDėl vietinių kelių tiesimo, taisymo organizavimo

2025 m.

ASMENŲ PRIĖMIMAS 

Pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 val. iki 17.00 val.

Penktadieniais – nuo 8.00 val. iki 15.45 val.

Pietų pertrauka nuo 12.00 val. iki 12.45 val.

Prieššventinėmis dienomis darbo laikas trumpinamas 1 val.

Molėtų SKAT metinių ataskaitų rinkiniai, Finansinių ataskaitų rinkiniai ir Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo rinkiniai pateikti šiame puslapyje.

Paskutinis atnaujinimas: 2025-02-13, 10:46:44
Pastebėjai problemą? Pranešk!